در جستجوی زمان از دست رفته

در جستجوی زمان از دست رفته
آخرین نظرات
  • ۱۳ آذر ۹۸، ۰۰:۳۱ - سکوت محض
    :)

چند نکته خیلی حیاتی در مورد سئو: چگونه رتبه یک سایت رشد می‌کند؟ 

با سلام خدمت همه دوستان،

به عنوان چندتا نکته که ممکنه برای بعضی دوستان جالب و روشن کننده باشه عرض می‌کنم. نه قصد دفاع از کسی رو دارم و نه قصد نقد کسی رو.
سئو عبارت است از فاکتورهایی که فرد بر روی سایت خودش انجام میده تا اون رو برای موتورهای جستجو بهینه کنه. منظور از بهینه‌سازی یعنی اینکه بهتر توسط موتورهای جستجو دیده بشه.
تا اینجا کار قضیه ساده به نظر میاد.
این فاکتورها تا حدود زیادی (و نه صد در صد) برای ما شناخته شده است ولی به دو دلیل:
یکی اینکه بعضی سیاست گذاری‌های گوگل ( و بقیه موتورهای جستجو) به دلیل جلوگیری از تقلب اعلام نمیشه و
دوم هم اینکه این سیاست‌گذاری به سمت هوشمند سازی بیشتر و بیشتر پیش میرن که در نتیجه الگوریتم‌های گوگل روز به روز ارتقاء پیدا می‌کنن،
لذا هیچ کس نمی‌تونه بگه که به تمام فاکتورهای لازم و ضروری در این زمینه آگاهی داره.
از طرفی افرادی هستند که فکر می‌کنند ارتقاء سئو با صرف انجام یک سری کارهای مکانیکی و فرمولیزه شده بر روی محتوا، قابل بهینه سازی هست.
اونچه که از همه چیز مهمتره تولید محتوا به صورت منظم، به صورت منحصر به فرد و با ویژگی معنادار بودن و پاسخگو بودن هست که معمولاً نادیده گرفته میشه.
گوگل بارها اعلام کرده که محتوا رو برای مخاطب تولید کنید نه برای موتور جستجو. حتماً شما هم تجربه کردید که وقتی مطلبی رو می‌خونید و به سؤال شما پاسخ داده نمیشه، احساس می‌کنید یا یک متن ساختگی و توخالی طرف هستید، ناراحت شده و ممکنه دیگه به اون سایت برنگردید. در چنین مواقعی شما به سراغ لینک دوم گوگل می‌رید. و به همین ترتیب ممکنه تا صفحه سه هم برید. که تازه میشه سی تا لینک. عدد زیادی نیست و خیلی ها اینکار رو میکنن.
رشد رتبه سایت شما از همین حا شروع میشه: فردی وارد سایت شما میشه، اون مطلب را تقریبا تا انتها می‌خونه و به یکی دو صفحه دیگه هم رجوع می‌کنه. بعد از مدتی اسم سایت شما رو بلده و مستقیم اون رو وارد میکنه و وارد سایت میشه. این مطلب بسیار بسیار برای رشد رتبه مهمه.
چیزی وجود داره به نام نرخ ریزش (یا نرخ پرش) که منظور یعنی فردی وارد سایت شما بشه (از هر مرجعی) و همون یک صفحه رو خونده یا نخونده ببنده و به هیچ صفحه دیگری نره. برای گوگل این خیلی مهمه که افراد مطالب را تقریبا تا آخر بخونن و حتی المقدور به صفحه دیگری از سایت شما سر بزنن.
چرا اشتراک‌گذاری بیش از حد در شبکه های اجتماعی و تبلیغات کردن در گوگل ادز و ... ممکنه برای سئو بد باشه؟ چون از این طریق شما افرادی رو به سمت سایت هدایت می‌کنید که با بی حوصلگی یک اسکرول کرده و صفحه رو میبندن. در این موارد حد تعادل رو حفظ کنید.
همچنین سه چیز در رشد رتبه سایت خیلی مهمه: دکمه فرم تماس، دکمه اشتراک در خبرنامه و دکمه دانلود (مبلغ مهم نیست برای همین هم خیلیها دانلود رایگان در سایت قرار می‎دن) وقتی به تعداد دفعات زیاد این سه دکمه توسط مراجعان سایت کلیک میشه یعنی یعنی سایت شما زنده و پاسخگو هست که افراد با شما تماس میگیرن یا در خبرنامه شما ثبت نام میکنن و ...
مساله بعدی؛ نرم افزار کش برای سئو خوب نیست. چون که به همون ترتیب که صفحات رو کش میکنه تا سایت شما سریع بالا بیاد به همون ترتیب هم خیلی از صفحات شما دیر توسط گوگل ایندکس میشه. از راه های دیگه برای ارتقا سرعت سایت استفاده کنید.
همچنین موبایل فرندلی بودن هم خیلی مهمه.
همچنین قالب سایت باید به نحوی طراحی بشه که فرد از صفحه اول به صفحات دیگه وارد بشه.
معمولا به دلیل توجه خیلی زیاد به قالبهایی که شبیه کاتالوگ هستن و اصلا یوزر فرندلی نیست افراد از صفحه اول به صفحات دیگه وارد نمیشن.
مساله بعدی که در سئو خیلی مهم هست اینکه در پرملینک تاریخ مطلب رو بردارید. و همچنین مطالب قدیمی رو حتما آپدیت کنید. در غیر اینصورت به گوگل این پیام رو مخابره می‌کنید که سایت شما نه تحلیلی که احتمالاً خبری هست لذا به نظر گوگل مطلبی که در لینک خودش تاریخ داره و آپدیت نمیشه احتمالاً خبر هست.
مسأله دیگه: لطفا به فکر بک لینک نباشید! خیلی به شما کمک نخواهد کرد!
در نهایت برای نتیجه گرفتن از سئو باید صبر کرد. به صفحه اول آمدن در تعداد قابل توجهی از کلید واژه‌ها نیاز به زمانی حدود 18 ماه داره. و لینک اول شدن در همون کلید واژه‌ها یه مقدار زمان بیشتری می‌خواد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۱۴
اسماعیل

سئو

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی